Нещодавно я розмовляв з одним неймовірним молодим підприємцем (зараз я є його наставником), і мені спало на думку, що більшість творців стартапів і власників малого бізнесу недостатньо собі уявляють, що означає бути переможцем. Тому вони просто наслідують Річарда Бренсона, Марка Кубана та інших успішних людей, намагаючись зрозуміти, як мислить людина-переможець.
На жаль, спосіб мислення – це тільки початок. Довготривалий успіх опирається на здатність прислухатися до своєї інтуїції не менше, а то й більше, ніж на вміння мислити. Він вибудовується не стільки на розумінні себе, скільки на відносинах з іншими.
Успіх – це найперше досвід і якість виконання роботи, а не просто геніальна ідея. Успіх – це вміння діяти, а не мріяти.
І ще одне: успіх починається з установок, що визначають вашу поведінку. Установки успішної людини – це установки, які спонукають діяти. Ось ці установки.
Якщо я не найкращий – то найкращий хтось інший
Всі говорять про те, що важливо любити свою справу. Але якщо ви − тільки один із багатьох тисяч, які роблять одне і те ж однаковим способом, ви не зможете полюбити результат своїх дій. Захопленість справою − гарний початок. Але це тільки початок. Щоб стати переможцем, ви повинні бути найкращим у своїй справі.
Я слухаю інших, але довіряю тільки собі
Успіх − це здебільшого вміння приймати правильні рішення. Інформація − це сила, але сьогодні, за великим рахунком, у всіх є доступ до однієї і тієї ж інформації, тому правила гри відносно рівні. Так, корисно перебувати в оточенні найкращих, справжніх лідерів, але коли ви − бос, на кону − ваш особистий успіх. Отже, довіряйте власній інтуїції.
Немає сенсу говорити людям те, що вони хочуть почути
Більше кліків, більше послідовників − сьогодні цього хочуть всі. І в той же час всі бояться образити інших або показати себе як негативно налаштовану особу. Тому так багато людей постять дурні, порожні, бездумні, утопічні поради та міркування. Ваша цінність в тому, щоб говорити людям правду, особливо коли вони не хочуть її чути.
Ідеї, над якими я не працюю, не існують для мене
Ідеї − це просто думки. Вони є у кожного. Контент − це просто ідеї в паперовій або електронній формі. Всі генерують їх. Єдина відмінність в тому, що ви реально робите. У тому, чим ви займаєтесь. У тому, що ви даєте іншим. Все інше − лише марнослів’я.
Якщо всі це роблять, то я зроблю це по-іншому
Навіщо людині, яка хоче бути переможцем, занурюватися в соцмережі і цифровий маркетинг? Цим і так займається кожна пересічна людина. Ви не зможете виграти, йдучи таким шляхом − так лише надовго засядете в окопах цієї війни. Якщо ви використовуєте ті ж інструменти, що й інші, і робите те ж саме, тоді нічим не відрізняєтесь від інших. Крапка.
Слідуючи за іншими, я відмовляюся від шансу бути лідером
Називайте це як хочете − плем’ям, стадом, зграєю, натовпом, компанією − але завжди попереду стоїть одна людина, один лідер. Ви можете бути цією людиною або кимось іншим. Немає нічого поганого в тому, щоб слідувати за кимось. Але якщо ви послідовник, а вважаєте себе лідером, то глибоко помиляєтесь.
Клієнтам байдужі концепти і контент: вони цінують реальні рішення
У бізнесі, за великим рахунком, працює одна фундаментальна концепція: продавати продукти і послуги, які потрібні клієнтам. Тому справжнього успіху досягають з тим, що найкраще вирішує найсерйозніші, найболючіші проблеми людей.
Велика проблема + хороше рішення = велика перемога.
Запам’ятайте цей приклад.
Мене не влаштовують мої досягнення
Сьогодні є не так вже й багато бізнес-книг справді вартих нашої уваги. Але книгу Марка Маккормака «Чого не вчать у Гарвардській школі бізнесу» варто прочитати. Маккормак каже, що ключова риса чемпіонів − їх «глибока незадоволеність власними досягненнями».
Змиритись з поразкою – не варіант для мене
Всі навколо стверджують, що невдачі – це нормально. Але тільки тому, що поразки роблять нам боляче. Чим більше нас болить, тим ми глибше усвідомлюємо, що саме пішло не так, можемо чогось навчитися на цьому прикладі і більше не повторювати помилки. Ви стаєте все сильнішими і мудрішими. Але цього не відбудеться, якщо невдача не надто болюча. Не потрібно боятися поразки, але і не потрібно плутати її з перемогою: ваша ціль − не програти, а перемогти.
Я міг би сформулювати ще п’ятнадцять або двадцять таких міркувань, але головна думка ось у чому: установки мають значення тільки тоді, коли вони спонукають вас діяти. Перемога − це дія.