Перша ідея запровадження тролейбусного руху у Львові датується квітнем 1909 року. Вона пов’язана із будівництвом трамвайної лінії на Високий замок. З огляду на складний рельєф траси майбутньої лінії, керівник Львівського трамвая Йозеф Томицький запропонував замість трамвайної збудувати лінію «безрейкового електричного омнібусу», тобто тролейбусу.
ДЖЕРЕЛО: LVIVCENTER.ORG. ТРОЛЕЙБУС ЛАЗ-695Т НА МАРШРУТІ
На жаль, у травні 1909 року електрична комісія львівського магістрату не підтримала проекту запровадження у Львові тролейбусного руху.
Тролейбус на проспекті Леніна (тепер пр. Свободи)
Тролейбус на проспекті Шевченка
Творець: Валентин Бунов
Дата: 1959-1961
Колекція: Ярослав Янчак
Вулиця Міцкевича (тепер Листопадового чину), на лінії – тролейбус МТБ 82Д
Дата: 1953-1955
Колекція: Володимир Румянцев
Вдруге це питання постало в 1938—1939 роках, але тоді на заваді стала Друга світова війна.
До ідеї запровадження тролейбусного руху повернулися у 1947 році. Тоді було вирішено зняти трамвайну колію на проспекті Свободи і замінити її тролейбусною лінією.
Тролейбус марки «Київ-4» маршруту №1 Вокзал-пл. Міцкевича у зворотній дорозі до вокзалу
Дата: 1963-1966
Тролейбус марки МТБ-82Д маршруту №4 Пл. Міцкевича-стадіон СКА на вулиці 700-річчя Львова (тепер пр. Чорновола)
Дата: 1965-1969
Колекція: Ярослав Янчак
Регулярний тролейбусний рух за маршрутом № 1 (залізничний вокзал — площа Міцкевича) відкрили 27 листопада 1952року. 5 тролейбусів курсували по лінії через кожні 20 хвилин.
Бригада працівників ЛТТУ в тролейбусному депо на вул. Тролейбусній
Дата: 1964-1969
Тролейбусне депо №3 ЛКП «Львівелектротранс» на вул. Тролейбусній, 1
Дата: 1964-1965
Колекція: Ярослав Янчак
Наступного року розпочав роботу маршрут № 2 (площа Міцкевича — Богданівка) довжиною 3,3 км. В 1954 році його було продовжено до залізничної станції «Скнилів». Цього ж року проклали лінію від площі Міцкевича до теперішньої вулиці Гашека (зупинка 7 км), за три роки — з площі Міцкевича на Нового Львова, а ще за рік — у Голоско.
Тролейбус марки «Київ-4» в центрі міста
Дата: 1969-1972
Колекція: Ярослав Янчак
Тролейбус на вулиці Театральній
Дата:
1962-1963 Розмір ресурсу:
Колекція: Ярослав Янчак
У червні 1963 року на вулиці Львова виїхав перший тролейбус ЛАЗ-695Т, виготовлений на Львівському автобусному заводі.
Тролейбуси «Шкода – 9Тр» в тролейбусному депо №3 на вулиці Тролейбусній
Дата: 1974-1980
Колекція: Ярослав Янчак
У грудні 1963 року вулицею Снопківською пролягла траса тролейбусного маршруту № 4, кільце кінцевої зупинки було розташовано в підніжжі парку Залізна Вода. Влітку 1967 р. цю трасу почали використовувати для маршруту № 1 (до початку року курсував до головного вокзалу).
Тролейбус на вулиці 700-річчя Львова
Дата: 1963-1964
Колекція: Ярослав Янчак
Тролейбус маршруту №4 біля готелю «Львів» на вул. 700-річчя Львова (тепер пр. Чорновола)
Дата: 1965-1970
Колекція: Ярослав Янчак
На зображенні тролейбус марки К-5ЛА на пл. Міцкевича. Машина виробництва Львівського автобусного заводу була виготовлена на базі корпусу автобусів ЛАЗ-695Т. Вже 1969 р. всі тролейбуси були замінені на машини «Шкода-9Тр».
Дата: 1963-1964
Колекція: Ярослав Янчак
Кінцеві зупинки тролейбусів №№ 5 та 6
Для тролейбусних маршрутів стрийського напрямку №№ 5 та 6 було влаштоване транспортне поворотне кільце на початку проспекту Шевченка – кінцеві зупинки цих маршрутів розташували біля Будинку профспілок.
Дата: 1961-1964
Колекція: Ярослав Янчак
Тролейбус на проспекті Шевченка біля Будинку профспілок
На фото тролейбус марки МТБ-82Д, одна з 67 машин, які курсували містом в 1952-1960 роках. Саме ці тролейбуси розпочали регулярний тролейбусний рух у Львові в 1952 р. З роками машини було замінено на більш сучасні та економічні моделі, в 1963 р. було отримано від виробника – заводу ім. Урицького в м. Енгельс Саратовської області – останні 4 тролейбуси цієї марки.
Ірина Котлобулатова
Дата: 1963-1964
Колекція: Ярослав Янчак
Згодом кінцеві зупинки маршрутів з площі Міцкевича перенесли подалі від проспекту Свободи, аби його розвантажити.
16 серпня 1964 року було введено в експлуатацію тролейбусне депо на вул. Артема.
Одна з ділянок тролейбусного депо
Фрагмент робочої зони, призначеної для огляду та ремонту тролейбуса
Фрагмент кузова тролейбуса Škoda 9Tr
Дата: 1970-1975
Колекція: Ярослав Янчак
У 1984 році на території депо була побудована перша в СРСР дослідно-промислова лінія діагностики тролейбусів, використання якої дозволило значно скоротити кількість несправностей рухомого складу під час його експлуатації на маршрутах і дало великий об’єм інформації для дослідження методів прогнозування пошкоджень вузлів та механізмів машин. Лінія повністю була розроблена в НДКТІ МГ під керівництвом Володимира Веклича. Результати досліджень, отримані від експлуатації лінії, він узагальнив у книзі та докторській дисертації. Позитивний досвід, отриманий від експлуатації лінії у Львові, дозволив впровадити понад 450 контрольно-діагностичних стендів більш ніж в 30-ти містах СРСР, у тому числі в Москві, Києві, Мінську, Львові, Ризі, Дніпропетровську, Баку, Харкові та ін. (більш ніж в 50 депо).
Перевірка на оглядовій канаві перед виходом на маршрут
Миття кузова тролейбуса миєчною машиною в депо на вул. Тролейбусній
Конкурс майстерності водіїв тролейбуса у Львові
В тролейбусному депо проводиться конкурс водійської майстерності. З цією метою до Львова привезли тролейбуси ЗиУ-9 (виробництва м.Енгельс). Таку модель тролейбуса у Львові ніколи не експлуатували на маршрутах, тому можна припустити, що тролейбуси завітали до Львова по дорозі з заводу в м.Луцьк. Тролейбуси нові, про що свідчить відсутність інвентарних номерів на бортах тролейбусів. На фото нижче тролейбус під час виконання конкурсного завдання. На асфальті бачимо розмітку, спеціально намальовану для конкурсу. (Андрій Василюк)
Один з моментів проведення конкурсу майстерності водіїв тролейбуса в депо на вулиці Тролейбусній
В тролейбусному депо проводиться конкурс водійської майстерності. На фото бачимо суддівську комісію і тролейбус Skoda 9Tr (інв.номер 361, рік випуску 1976) під час виконання конкурсного завдання
На фото бачимо водія-учасника під час виконання завдань. На задньому плані багатоповерхові будинки по вул.Тролейбусній, справа – адміністративний корпус тролейбусного депо.
Конкурсна комісія, яка здійснює підрахунок голосів.
Конкурсна комісія і водій-учасник під час виконання завдань.
Дата: 1984
Колекція: Ярослав Янчак
На початку Незалежності України (у 1990-ті роки) деякі тролейбусні маршрути закрили.