Або чому успішні компанії такі як : Майкрософт, Гугл або Фейсбук з’являються раз на десятиліття, хоча історія їх успіху розкладена по поличках, вивчена і навіть екранізована у великому кіно?
Відповідь проста: будь-яка історія успіху – це завжди везіння, при цьому найцінніша інформація залишається в головах тих, хто успіху домогтися не зміг.
Цей феномен вперше був описаний під час Другої світової війни. Математик Абрахам Вальд вивчав розташування пробоїн, отриманих американськими бомбардувальниками під час виконання бойових завдань.
Найчастіше ворожим вогнем були уражені крила, стабілізатори і фюзеляж, найменше пробоїн було в кабіни пілота, двигунах і паливній системі.
Здавалося б, зміцнювати потрібно саме ті місця, які отримали найбільше ушкоджень, проте Вальд вирішив інакше. Він грамотно припустив – сам факт того, що літак, який зміг повернутися з такими ушкодженнями на базу, говорить про те, що вони не є критичними, і зміцнювати потрібно якраз ті частини корпусу, які залишилися цілими.
Цей висновок підтвердився після закінчення війни, коли з лісів і боліт стали піднімати підбиті літаки. Виявилося, що у них були пошкоджені саме ті місця, про які говорив Вальд – двигуни, паливна система і кабіна пілота. З такими ушкодженнями літак летіти не міг – або загинув пілот, або витекло все паливо, або був пошкоджений двигун, однак про все це не знали і не могли знати на базі, оскільки літак до неї просто не долітав.
В результаті всю статистичну інформацію про пошкодження інженери збирали з тих літаків, які повернулись, а інформації про загублені літаки не було.
Ту ж саму помилку ми спостерігаємо і у бізнес-середовищі.
Люди прагнуть досконало вивчити біографію успішних бізнесменів, ходять на їхні тренінги, купують їх книги про те, як досягти успіху, але, навіть достеменно точно дотримуючись всіх цих порад, успіху вони не досягають.
Причина та ж, що і у випадку з бомбардувальниками Вальда, в книгах мільйонерів зібрана найнепотрібніша частина інформації – що робити і як себе вести, коли умови складаються максимально сприятливо. Про те ж, що робити, коли все обертається проти тебе в цих книгах немає жодного слова.
Найкориснішою інформацією володіють люди, які намагалися побудувати бізнес і прогоріли, але вони не пишуть книг, а навіть якщо б й писали, ніхто б їх не купував.
Статистика говорить про наступне, що від 90 до 95% всіх бізнесів банкротують у перші п’ять років, з решти, які залишились на плаву в наступні п’ять років закриються ще 80%.
У підсумку через 10 років стабільно працюватимуть тільки 1-2% стартаперів, інші виявляються банкрутами. При цьому 1-2% залишилися на плаву не тому, що вони зробили все краще за усіх, або прорахували наперед всі ризики, а просто тому, що опинилися у потрібний час в потрібному місці. Повторити з нуля власний успіх у них вже не вийде, при цьому в науці експеримент, який неможливо повторити, виконуючи ту ж послідовність дій, називається випадковістю.
Мораль цієї байки така: аналізуючи ЧУЖІ ПОМИЛКИ, чужий успіх тобі все одно не дістанеться, зате ПІДВИЩИТИ ЙМОВІРНІСТЬ УСПІШНОГО ДЛЯ СЕБЕ результату можна цілком.
Автор невідомий
Переклад : Психологічна студія Сенс