Тут зайшла мова про опозиціонерів: правдивих, щирих чи ряджених. Про останніх немає потреби говорити спеціально. Вони більшу частину свого робочого часу проводять в АП чи урядових кабінетах, а на телебаченні критикують “неправильну опозицію”, ту, яка не співпрацює з владою.
Більше турбують щирі опозиціонери. Вони реально вболівають за долю країни, проте в бажанні якнайшвидше відсторонити злочинну владу, часто-густо підтримують світоглядно правильні вимоги або гасла, які, щоправда, у правовому сенсі нездійсненні чи хибні.
Так і у справі з узаконенням процедури дострокового припинення повноважень Президента з поста в порядку імпічменту. Акція за імпічмент та вимога ухвалити законопроект про Президента та порядок припинення його повноважень, як не парадоксально, ДОПОМАГАЄ ПОРОШЕНКУ ЗБЕРЕГТИ СВОЮ НЕДОТОРКАННІСТЬ!
Нагадаю ще раз, що процедура імпічменту здійснюється відповідно до статей 85, 111 Конституції та Глави 30 Регламенту Верховної Ради України. Зауважу, що Регламент ВР України набув ЧИННОСТІ ЯК ЗАКОН УКРАЇНИ 10.02.2010 року. В Регламенті як в Законі вперше в незалежній Україні прописано процедуру дострокового припинення повноважень Президента у 18-ти статтях Глави 30. Перший реальний крок до узаконення процедури імпічменту став можливим ЛИШЕ В ОСТАННІ ДНІ Президентства Віктора Ющенка та прем`єрства Юлії Тимошенко.
Отож, від 2010 року залишилося ухвалити ЛИШЕ ОДНЕ РІШЕННЯ, щоб остаточну підготувати правову базу під “Імпічмент Президента України”. І це рішення – Закон України “Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові слідчі комісії”.
Про потребу ухвалення САМЕ ЦЬОГО ЗАКОНУ прямо вказано у статтях 171,173 та 174 Регламенту. Про цей Закон йдеться й у зобов`язаннях коаліції “Європейська Україна”. Саме на виконання коаліційних зобов`язань і було зареєстровано відповідний Законопроект 28.11.2014 року всіма керівниками фракцій коаліції “Європейська Україна” та доопрацьовано 08.04.2015 року й, нарешті, включено до порядку денного 03.10.2017 року.
Таким чином, якщо ми прагнемо РЕАЛЬНО сформувати правові підстави для реалізації конституційного механізму процедури ІМПІЧМЕНТУ, необхідно вимагати від ВР ухвалення Закону ” Про тимчасові слідчі комісії…”.
Всі інші варіанти корисні для політичного піару, мітингу чи ходи, а не для ІМПІЧМЕНТУ!
Микола Томенко, лідер Громадського руху «Рідна країна»