«Алла ГОРСЬКА: душа українського шістдесятництва»
Експозицію, присвячену творчості однієї з найяскравіших особистостей в історії українського мистецтва ХХ століття, художниці, громадсько-політичного діяча — Алли Олександрівни Горської (1929—1970 рр.), представляє Національний музей у Львові ім. Андрея Шептицького та київська галерея «Дукат».
В експозиції три десятки робіт, створених художницею упродовж 1960-х. Це, зокрема, портрети Тараса Шевченка, Бориса Антоненка-Давидовича, також композиції-присвяти Василеві Стусу, Василеві Симоненку, Іванові Світличному, Іванові Драчу, ескізи до оформлення вистав «Ніж у сонці» І. Драча, «Правда й кривда» Михайла Стельмаха, «Отак загинув Гуска» Миколи Куліша, ескіз обкладинки збірки поезій Ліни Костенко «Зоряний інтеграл». Уперше у Львові показують роботи Горської, виконані в техніці дерев’яної мозаїки, що належать до другої половини 1960-х. А ще в експозиції — родинний фотоальбом Алли Олександрівни та її чоловіка Віктора Зарецького, а також перший альбом творів художниці.
Урочисте відкриття виставки «Алла Горська: душа українського шістдесятництва» відбулося в Історичному комплексі НМЛ ім. Андрея Шептицького. За словами працівника столичної галереї «Дукат» Михайла Кулівника, котрий нещодавно організовував експозицію з творів А. Горської у Києві, спадщина мисткині — досить велика. Її твори є у збірках Національного художнього музею у Києві, Національного музею у Львові, Центрального державного архіву-музею літератури і мистецтва, Музею шістдесятництва, однієї з найбільших у світі колекцій нонконформізму на теренах колишнього СРСР Нортона й Ненсі Додж Ратгерського університету, Музею Берлінської стіни Чекпоінт Чарлі тощо. Одначе, за словами М. Кулівника, передовсім потрібно подякувати сім’ї Алли Олександрівни, і найперше — її синові, Олексію Зарецькому, який і зберігає твори матері, й популяризує ім’я художниці.
Виставку «Алла Горська: душа українського шістдесятництва» можна побачити до 21 січня. А перед тим як піти на показ, варто погортати «День», який упродовж багатьох років докладно висвітлює і громадську працю харизматичної діячки правозахисного руху 1960-х років, і творчість самобутньої художниці.+