Група компаній T.B.Fruit, яка більш відома за торговою маркою Galicia, планує зайняти на українському ринку соку частку мінімум в 30% за рахунок розширення виробництва.

Про це повідомив засновник групи львів’янин Тарас Барщовський в інтерв’ю журналу “Бізнес”, передає Українська правда.

За словами глави компанії, всі її інвестиції наразі направлені в Україну.

“Все, що заробили, ми інвестуємо. Всі інвестиції зараз йдуть в Україну. Україна – неоране поле для інвестицій і інвесторів. А в світі дуже багато вільних грошей”, – сказав Барщовський.

“Наш план – зайняти мінімум 30% полиці сокового ринку України”, – уточнив глава компанії.

За словами Барщовського, зараз T.B.Fruit представлена ​​на ринку концентратів і в дорогому сегменті 100%-их соків. При цьому компанія планує вийти на ринок з більш дешевою продукцією.

“Якщо говорити про концентрати, то ми займаємо 23-25% європейського ринку і 8-11% – світового. Щодо соків – на українському ринку Galicia позиціонується у дорогому сегменті (100%-ві натуральні соки), а це 20% сокового ринку України. В тому числі на нашу продукцію доводиться 60-70%”, – сказав він.

“Зараз ми виходимо на ринок з новим продуктом в дешевій категорії. Це нова торгова марка “Світанок”, яка вже є в продажу”, – повідомив засновник T.B.Fruit.

Топ-менеджер також зазначив, що основними експортерами соків Galicia є США, Корея, Ізраїль, Європа і Китай.

“Концентровані соки, пюре, соки прямого віджиму купують практично всі великі компанії з розливу соків в усьому світі. В Японії, наприклад, ми продаємо буряк, моркву, чорницю, яблука. У Європу, Америку – яблучний, вишневий, малиновий, чорничний, чорносмородиновий і аронієвий концентровані соки”, – уточнив Барщовський.

Група також переробляє близько 60 тис тонн біояблук та біочорниці і, за словами співвласника, є одними з найбільших переробників біопродукції в Європі.

Група компаній T.B.Fruit створена в липні 2011 року після об’єднання всіх активів Барщовського. T.B.Fruit володіє вісьмома заводами з виробництва сокових концентратів соків прямого віджиму, фруктових пюре і заморожених фруктів і овочів в Україні, Молдові, Польщі.

Business.ua мали розмову із засновником групи компаній:

— Ви колись думали про те, щоб жити не в Україні?

 — Коли мені було 25-27 років, такі думки були.

Але для мене Львів — найкраще місце на Землі. Я міг собі дозволити, щоб мої діти жили і вчилися за кордоном, але я був категорично проти цього, я багато про це думав. Я переконаний, що це правильне рішення. Можливо, вони не отримали зарубіжної освіти, але вони лишились українцями. Якщо віддати дітей в 16 років на навчання в Англію чи Америку, то вже в 19 вони не будуть українцями. Той досвід, який я їм дам на своєму підприємстві, вони не отримають в Гарварді. Нехай приїде поляк, німець чи англієць і попробує тут працювати. Він буде працювати по тій схемі, яку вивчив в зарубіжному вузі. А в Україні вона не працює. Вся наша родина вважає, що нема кращого місця, ніж те, де ми живемо.

— Чи відчуваєте ви полегшення для ведення бізнесу в Україні?

 — Звичайно, є як “плюси”, так і “мінуси”. До “мінусів” можна віднести те, що до 2013 р. куди б ти з прапором України не зайшов, усі аплодували і вітали. Всі говорили: Україна росте. Зараз кажуть — війна, корупція, і це дуже негативно впливає на нас, на тих, хто робить міжнародний бізнес. 99% нашої продукції іде на експорт. Продукція німецької чи швейцарської компанії продається простіше, маючи лейбл “вироблено в Німеччині” чи “вироблено у Швейцарії”, а ми постійно маємо “вибілювати” те, що робиться у нас в країні, і доводити, що наш продукт — високої якості.

“Плюси” — це скасування регулювання бізнесу. Малий бізнес зараз не стикається з колишніми проблемами — санстанції, екологія, пожежні. ПДВ приходить автоматично. Ніхто цього ніколи не розумів, навіть після Помаранчевої революції. Зараз це працює і для малих, і для великих компаній. Нікому нічого платити не потрібно. Ми про це мріяли 20 років. Ще одна перевага в тому, що ти можеш дискутувати з податковою. Також це покращення фінансування. В Україні умови зараз кращі: повертають ПДВ за нові машини і відсоткові ставки по кредитах — усього 5-6%.

Багато хто каже, що з країни виїжджають люди, бо тут немає роботи. Так от, дайте мінімальну зарплату в €450-500, і ніхто не буде їхати з України. Звичайно, що за €200 людина працювати не буде. Якщо ми будемо платити гідну зарплату, в людей підвищиться купівельна спроможність, а слідом — ціни в магазинах. Якщо виросла комунальна складова, людина не може працювати за €200. Це мають зрозуміти всі, і з часом зрозуміють.

— Яка середня зарплатня на ваших підприємствах?

 — В мене зараз в цьому напрямку повна революція. Ми вводимо систему з п’яти основних складових. Перша — мінімальна зарплатня в $500. Друга — мультиплікатор, або показник від виду трудової діяльності. Наприклад, для прибиральниці він становитиме 0,6. Для бухгалтерів є три категорії, для найвищої мультиплікатор — 1,2, для головного бухгалтера — 1,5. Директор, начальник виробництва — 2-2,5. Третя — стаж. В мене працюють понад 400 людей, що мають стаж більше семи років, 180 людей — більше десяти. Ми впроваджуємо надбавку за стаж: п’ять років у компанії — 5%, 10 років — 10%, понад 10 років — 15%. Це стимул працювати і залишатися у компанії.

Четверта складова — це КРІ. У нас є три показника, які додають по 5%. І п’ята — премії, місячні чи річні. Якщо водій автонавантажувача на деревообробці добре працює, він може отримати $800. У суботу він отримує подвійну оплату.

Будь ласка, зробіть у себе таку ж систему оплати праці. Якщо розробити таку систему мотивації, люди працюватимуть, інакше — виїдуть. І так пів-Польщі спілкується українською мовою.

Довідка про компанію T.B. Fruit від Михайла Гранчака, директора інвестиційно-банківського департаменту Dragon Capital станом на 2016 рік:

  • У 2015 році переробив близько 1 млн тонн яблук.
  • У 2003 році було придбано старий завод з виробництва сокового концентрату у м. Городок, Львівська область.
  • T.B. Fruit має власний автопарк з 170 сучасними цистернами для перевезення власної продукції.
    Компанія розвиває власні яблуневі та ягідні сади на площі 3500 га, та виробляє соки прямого віджиму та смузі під брендом Galicia.
  • Серед клієнтів T.B. Fruit лідери ринку напоїв Pepsi, Coca-Cola, Eckes-Granini, Refresco, Lassonde, Dr. Pepper.
  • У T.B. Fruit працює близько 1800 людей.
  • Виручка компанії у 2015 році становила близько 4,9 млрд грн.